!================= ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ =====================================================
! ΑΣΚΗΣΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ.
!======================================================================================
! Η ομάδα μας αντιμετώπισε 9 αντιπαλες ομάδες
! Οι παίκτες μας είναι 7. Να γράψουμε αλγόριθμο που
! 1. να διαβάζει τα ονόματα των αντιπάλων ομάδων και των παικτων μας
! 2. Τους πόντους που έβαλε ο κάθε παίκτης μας σε κάθε αγώνα
! 3. να υπολογίζει τους πόντους κάθε παίκτη σε όλους τους αγώνες και
! επίσης τους πόντους που πέτυχε ή ομάδα μας σε κάθε παίχνίδι
! 4. να υπολογίζει τον πιο εύκολο αντίπαλο (που δέχθηκε τους περισσότερους πόντους)
! και τον πιο δύσκολο αντίπαλο (καλύτερη αντίπαλη ομάδα = δέχθηκε τους λιγότερους πόντους)
! 5. να υπολογίζει τον καλύτερο παίκτη (όλων των αγώνων)
! και τον καλύτερο παίκτη που έπαιξε κατα της καλύτερης ομάδας (ή οποία υπολογίσθηκε πιο πάνω)
! 6. να ελέγχει εάν είναι ο καλύτερος παίκτης κατα της πιο δύσκολης αντιπάλου ο ίδιος
! που έβαλε και τους περισσότερους πόντους σε όλους τους αγώνες (= καλύτερος παίκτης?)
!=======================================================================================
! netnick
!=======================================================================================
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ παικτες_basket
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
! Για να μην πληκτρολογουμε πολές τιμές θεωρούμε πινακα 4 Χ 3 αντι 9χ7
ΟΜΑΔΕΣ = 4 !9
ΠΑΙΚΤΕΣ = 3 !7
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Π[ΟΜΑΔΕΣ,ΠΑΙΚΤΕΣ],ΣΟ[ΟΜΑΔΕΣ], ΣΠ[ΠΑΙΚΤΕΣ],i,j, δείκτη
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: δείκτης_καλύτερης_ομάδας , δείκτης_χειροτερ_ομάδας
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: δείκτ_καλύτερ_παικτ, δείκτ_καλυτ_παικ_καλυτ_ομαδ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Ομάδα[ΟΜΑΔΕΣ], Παίκτης[ΠΑΙΚΤΕΣ]
!=======================================================================================
ΑΡΧΗ
!=======================================================================================
! Ερώτηση 1 ----------------------------------------------------------------------------
! Για να μην ασχοληθούμε με την πληκτρολόγιση δίνουμε κατευθείαν τις τιμές
! στους 2 πίνακες Ομάδων και παικτών
Ομάδα[1] <-- 'Ολυμπιακος'
Ομάδα[2] <-- 'Παναθηναΐκός'
Ομάδα[3] <-- 'Αεκ'
Ομάδα[4] <-- 'Παοκ'
! Ομάδα[5] <-- 'Ηρακλής'
! Ομάδα[6] <-- 'Πανιώνιος'
! Ομάδα[7] <-- 'Δάφνη'
! Ομάδα[8] <-- 'Σπόρτινγκ'
! Ομάδα[9] <-- 'Άρης'
Παίκτης[1] <-- 'Άλφα'
Παίκτης[2] <-- 'Δέλτα'
Παίκτης[3] <-- 'Ητα'
! Παίκτης[4] <-- 'Θήτα'
! Παίκτης[5] <-- 'Λάμδα'
! Παίκτης[6] <-- 'Σίγμα'
! Παίκτης[7] <-- 'Ωμέγα'
!=======================================================================================
! Ερώτηση 2 ----------------------------------------------------------------------------
! Διάβασμα Του κυρίως πίνακα Π[7,9]
Για i από 1 μέχρι ΟΜΑΔΕΣ
ΓΡΑΨΕ 'Πόντοι που έβαλε στον αγώνα με αντιπαλο την ομάδα ',Ομάδα[i]
Για j από 1 μέχρι ΠΑΙΚΤΕΣ
ΓΡΑΨΕ ' : ',j,' ο παίκτης ',Παίκτης[j]
Διάβασε Π[i,j]
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
! θα μπορούσαμε αντι για την διάβασε να θεωρήσουμε την Συνάρτηση ΤΥΧΑΙΟΣ() αλλά
! δεν είμαι σίγουρος αν είναι καλο για τους μαθητές να τους πάμε προς τα εκέι.
! Ο σκοπός της άσκησης είναι άλλος.
!=======================================================================================
! Ερώτηση 3 ----------------------------------------------------------------------------
!υπολογισμός αθροισμάτων ΣΠ (Σύνολο πόντων Πάικτη) και ΣΟ (Σύνολο πόντων Ομάδας)
! Για i από 1 μέχρι ΟΜΑΔΕΣ }
! ΣΟ[i] <-- 0 } Μηδενίζουμε ή εδώ ή όπως φαίνεται παρακάτω...
! Τέλος_επανάληψης }
Για i από 1 μέχρι ΠΑΙΚΤΕΣ
ΣΠ[i] <-- 0
Τέλος_επανάληψης
! Υπολογισμός Αθροισμάτων πόντων για κάθε παίκτη και εναντίων κάθε ομάδας.
Για i από 1 μέχρι ΟΜΑΔΕΣ
ΣΟ[i] <-- 0 ! ή μηδενίζουμε εδώ, 2ος τρόπος
Για j από 1 μέχρι ΠΑΙΚΤΕΣ
ΣΟ[i] <-- ΣΟ[i] + Π[i,j]
ΣΠ[j] <-- ΣΠ[j] + Π[i,j]
Τέλος_επανάληψης
Γράψε ΣΟ[i]
Τέλος_επανάληψης
!=======================================================================================
! Ερώτηση 4 ----------------------------------------------------------------------------
! Υπολογισμός του πιο δύσκολου και πιο εύκολου αντιπάλου
δείκτης_καλύτερης_ομάδας <-- 1
δείκτης_χειροτερ_ομάδας <-- 1
Για i από 2 μέχρι ΟΜΑΔΕΣ
Αν ΣΟ[i] > ΣΟ[δείκτης_καλύτερης_ομάδας] ΤΟΤΕ
δείκτης_καλύτερης_ομάδας <-- i
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Αν ΣΟ[i] < ΣΟ[δείκτης_χειροτερ_ομάδας] ΤΟΤΕ
δείκτης_χειροτερ_ομάδας <-- i
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!=======================================================================================
! Ερώτηση 5 ----------------------------------------------------------------------------
! Θα υπολογίσουμε τον καλύτερο παίκτη (καρτάμε μόνο τον δείκτη)
! και τον καλύτερο παίκτη που έπαιξε κατα της καλύτερης ομάδας (αυτή υπολογίσθηκε πιο πάνω)
δείκτ_καλύτερ_παικτ <-- 1
δείκτ_καλυτ_παικ_καλυτ_ομαδ <-- 1
Για δείκτη από 2 μέχρι ΠΑΙΚΤΕΣ
ΑΝ ΣΠ[δείκτη] > ΣΠ[δείκτ_καλύτερ_παικτ] ΤΟΤΕ
δείκτ_καλύτερ_παικτ <-- δείκτη
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ δείκτη = δείκτης_καλύτερης_ομάδας ΤΟΤΕ
Αν Π[δείκτης_καλύτερης_ομάδας,δείκτη] > Π[δείκτης_καλύτερης_ομάδας,δείκτ_καλυτ_παικ_καλυτ_ομαδ] ΤΟΤΕ
δείκτ_καλυτ_παικ_καλυτ_ομαδ <-- δείκτη
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!=======================================================================================
! Ερώτηση 6 ----------------------------------------------------------------------------
! Είναι ο καλύτερος παίκτης κατα της πιο δύσκολης αντιπάλου
! ο ίδιος που έβαλε και τους περισσότερους πόντους σε όλους τους αγώνες (= καλύτερος παίκτης?)
ΑΝ δείκτ_καλύτερ_παικτ = δείκτ_καλυτ_παικ_καλυτ_ομαδ ΤΟΤΕ
Γραψε 'Ο Καλυτερος παίκτης όλων των αγώνων είναι ο ',Παίκτης[δείκτ_καλύτερ_παικτ]
Γράψε 'που είναι'
Γράψε 'και ο καλύτερος παίκτης κατά της πιο δύσκολης ομάδας: ',Ομάδα[δείκτης_καλύτερης_ομάδας]
ΑΛΛΙΩΣ
Γραψε 'Καλύτερος παίκτης όλων των αγώνων είναι ο ',Παίκτης[δείκτ_καλύτερ_παικτ]
Γράψε 'ΕΝΩ'
Γραψε 'καλύτερος παίκτης κατα της πιο δύσκολου αντιπάλου ',Ομάδα[δείκτης_καλύτερης_ομάδας]
Γράψε 'είναι ο ',Παίκτης[δείκτ_καλυτ_παικ_καλυτ_ομαδ]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
!=======================================================================================
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ παικτες_basket